Tuesday, May 10, 2011

JuVaNa + BeTo KuSyaiRy

Semalam aku baru layan cita Juvana
Last week aku x sempat nak layan
Waaa.. aku suka cita nii
Pas ni tiap2 hari Isnin pukul 9.00 malam terpacak la aku kat depan tv
Aku lagi sukaa cita ni sebab BETO KUSYAIRY blakon!!
Pas aku tengok cita kasyaf Imani terus terminat dekat En. Beto
Huwaaa... comel tol laa En. Beto!!
En. Beto... nak signnnnnn
Hahaha
Kalau aku terjumpa En. Beto mesti aku pengsan
X pon aku buat2 pengsan..Hehehe
^_^
Tapi harap maaf la..
En. Beto dah kawinnn
Isteri dia comel & cute sangat2 tauu
Akak Tisha.. Kirim salam kat En. Beto yee.. hehe
Mai terjah blog Isteri En. Beto (jangan lupa follow skali ^_^)




Eh, muka sama laaa ^_^

Aku nak pengsan boleh?


Ok2 .. bhenti cita pasai En. Beto
Mai baca sinopsis cita Juvana pulakk




Sinopsis Juvana :

Kisah Juvana bermula apabila Daim bin Yahya (Zahiril Adzim), seorang remaja 17 tahun yang pendiam dituduh membunuh ibunya dan teman lelaki ibunya. Tidak upaya untuk membela diri dan membuktikan kenaifannya, Mahkamah menjatuhkan hukuman agar dia dihantar ke Sekolah Pemulihan Akhlak Wira Bakti (sebuah sekolah NGO) sehingga dia cukup umur untuk dibicarakan.

Bermulalah episod ngeri Daim yang menjadi mangsa buli oleh sekumpulan pelajar diketuai oleh Botak (Johan Ariff). Encik Raja (Bront Palarae), warden yang tiada belas kasihan hanya membiarkan kejadian tesebut terus berlaku. Pengawal sekolah, Tony (Hariry) yang menggunakan kekerasan untuk menyelesaikan masalah hanya memburukkan keadaan Daim. Cikgu Ariffin ( Beto Khusairy) dan Cikgu Azmee (Irfan Roslan) juga mengambil langkah atas pagar dan enggan masuk campur dalam kes pergaduhan pelajar.

Daim hanya mempunyai harapan semula apabila Cikgu Zakiah (Izreen Azminda), seorang tokoh guru bimbingan dan kaunseling menerima tawaran untuk mengajar di Sekolah Wirabakti. Cikgu Zakiah teruja dengan tawaran tersebut dan bercita-cita untuk membimbing pelajar-pelajar di sekolah juvana. Namun begitu,, tugasnya tidak mudah dilaksanakan kerana pelajar-pelajar di sana samseng belaka dan tidak mahu belajar. Warden Raja tidak suka dengan kehadiran Cikgu Zakiah kerana dia memerlukan lebih ramai pengawal dan bukannya guru. Bagi Warden Raja, Sekolah Wirabakti hanyalah sebuah penjara untuk pesalah-pesalah juvana dan cuma kekerasan yang dapat mengawal budak-budak tersebut.

Di bawah bimbingan Cikgu Zakiah, Daim mula mendapatkan keyakinan diri apabila dia menyertai kelab pendebatan. Daim sudah berani melawan balik Botak dengan cara psikologi untuk meleraikan pergaduhan dan mula mendapat sokongan daripada pelajar-pelajar lain. Namun, apa yang Daim dan Cikgu Zakiah tidak tahu ialah isi hati Warden Raja yang dilihat seakan setuju dengan perubahan positif yang berlaku dalam sekolah tersebut. Daim dan Cikgu Zakiah sedang berdepan dengan ancaman nyawa daripada pihak yang tidak menyenangi tindakan mereka. Apakah yang akan berlaku seterusnya?

Juvana, sebuah drama bersiri yang akan mengupas sisi hidup pesalah-pesalah juvana. Selain menyelami dunia dan perasaan hati pesalah juvana, JUVANA juga mahu mendidik para penonton supaya mengambil iktibar daripada paparan kisah kehidupan watak-watak siri drama tersebut.
Saksikan JUVANA
TV3
9.00 malam





9 comments:

  1. ngeri je tgok juvana kan..selalu lupa pasal cite ni..ritu dpat tgok ngeri jee...


    *sagu hati pon wajib mengayakan ribbon tu syg

    ReplyDelete
  2. a'aa.. ngeri.. tapi tetap best ^_^

    ok..bleh je.. ^_^ bila kua jln2 msti ribbon melekat kat kpala ^_^

    ReplyDelete
  3. hoooo yg ckgu slalu pkai spek ngn gaya dia yg stai tu ek???? suka2 tgk gaya dia tu....dh kwin ek???? xdk pluang la...hehee

    ReplyDelete
  4. betoii 2 Cik Jasmin.. kami pon suka tgk gaya & muka belagak dia.. hahaha.. dh kwin laa..hehehe..

    ReplyDelete
  5. aku pon suka tgk juvana..watak2 lam tu bes2.. lakonan dorang menjadi..xkaku langsung..mane la dorang kutip samseng2 tu..hehe..terbaek r..pas ni femes la budak2 dlm juvana ni..

    ReplyDelete
  6. 2 la... diorg blkon mmg best.. ^_^

    ReplyDelete
  7. hahaha....dia buat blagak tu mmg jd sungguh2 la.....hahaha....paling suka kalau dia marah dpa,,skali ja marah,pkt takut dh....

    ReplyDelete
  8. tau xpa.. dia wat blgak lgi nmpak ncem..hahahaha

    ReplyDelete
  9. hahaha..bgus idea psl pengsan tu...hehehe

    ReplyDelete