Thursday, December 30, 2010

MaLaYsiA BoLeHHHH!!!!!

X sia-sia aku tgk bola semalam! Memang bez! Penuh dgn emosi aku dibuatnya! Lagi emosi bila Indonesia asyik serang gol Malaysia!  Mula perlawanan 2 aku ttido.. tiba2 aku tkejut dengar org jerit2! dgn spontannya aku pon tjerit jgak!! yeeeeee!!!! GOLLL!!!!! 

Angah aku yg xprnah layan bola pon teruja jgak..dia pon jerit sekali!! aku suka btol tgk penjaga gol Malaysia, Khairul Fahmi... giler cekap dia tgkap bola..cayalahhhh!!!!! hampa memang terbaik!!! (kalau kalah cnfrm hampa kena kutuk kan..cian hampa). 

Berita paling mengembirakan aku & semua org bila PM umum Jumaat 31/12/2010 
CUTiii!!! yeeehhhaaaa.... TQ PM!!! Malam ni leh la aku balik kg dgn Along aku, xpayah nek bas.. jimat koss..

Aku nak nyanyi jap la. Balik kg.....ooooooo... balik kg..... hati giranggg.... terbayang-bayang wajah yg ku sayang... ehhhhh sudah la 2 Izzati, xsedap pon sora hg. huhu ... 
X sbaq aku nak jmpa ayah, mak & tok.. rindu sgt2 kat depa!! OK.. Selamat Bercuti!! BYEEEEEEE ^_^

** Dah lama x p tgk bola kat stadium
    Dah lama x tgk bola kt tv..hehe ^_^




TAHNIAH!



Abiss sudahh..tataa titiii tutuu.. ^_^

Wednesday, December 29, 2010

Aku MuLa ReSaH

Sekarang ni aku asyik mimpi tok aku ja.. Akak aku gtau tok aku dah xleh makan.. stakat minum air ja.. Semalam akak call ayah aku..ayah aku gtau tok dah xbyk ckap..dok baring ja..dulu dia asyik suruh orang angkat sbb lenguh..la ni dia dok diam ja.. aku mula xsenang duduk.. Kalau xdak apa2 hal Jumaat ni aku balik kg pas abis kja.. tiket InsyaAllah ada.. kalau x balik aku takut menyesal.. Bila aku ingat balik kenangan aku dgn tok, aku xdapat tahan kesedihan aku.. Kali terakhir aku bawak tok aku p Cameron Highland bulan 7 ari 2.. Masa 2 dia ok lagi.. Ramadhan ari 2 dia jatuh, pas 2 terus sakit sampai skrg ni..Ya Allah..kau tabahkanlah hatiku dalam menempuhi segala ujian dariMu Ya Allah.. Sapa2 yg baca entri aku ni doakan semoga tok aku cpt sembuh k.. 

** Bila aku ingat kenangan bersama tok..hati aku terus merintih.. air mata aku 
   seperti hujan.. aku takut menempuh hari2 yg mendatang.. kuatkah aku?.....

RiNDu SgT KaT ToK! :'(
KaT CaMeRoN HiGhLaNd
Tok & Aku
Aku : Tok, pegang kaktus ni..baru nampak cantik! (waaaa...aku mau nangissss)

Ok bye2!! :'( :'(

MiLo NuGGeTs!


Aku dah ketagih makan milo nuggets ni. Rasa sekali pasti nak lagi.. aku beli RM2, berat 40g.
Kalau korang malas @ xdak bajet nak beli milo nuggets ni korang p dapur, ambik milo serbuk yg korang slalu buat air 2.. buka penutup dia.. biarkan selama 10 hari 10 malam.. bila dah keras korang makan la.. rasa lebih kurang ja dgn milo nuggets ni, cuma dalam milo nuggets ni ada biskut (xpsti lak aku biskut ke apa). Zaman sekolah dulu aku slalu buat coklat milo sendiri.. cara nak buat senang giler!! nnti aku bgtau cara nak wat k!




**** Ada org ckp bila meratah milo mesti najis keras, tol ke??? aku suka gak meratah milo.. tpi xpasti lak najis aku keras @ lembut.. isshhh... xsenonoh hang Izzati!! citer bab najis lak! Sebelum aku melalut bukan2 bek aku stop dulu..ok la BYE2!! ^_^


NaK JuGaK SeLiT PiC aKu
Aku CoMoT

INSYAALLAH - MAHER ZAIN


Everytime you feel like you cannot go on
You feel so lost
That your so alone
All you is see is night
And darkness all around
You feel so helpless
You can’t see which way to go
Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
InsyaAllah x3
you’ll find your way
InsyaAllah x3
you’ll find your way
Everytime you can make one more mistake
You feel you can’t repent
And that its way too late
Your’re so confused, wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame
Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
InsyaAllah x3
you’ll find your way
InsyaAllah x3
you’ll find your way
Turn to Allah
He’s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
Ooo Ya Allah
Guide my steps don’t let me go astray 
You’re the only one that showed me the way,
Showed me the way x3
InsyaAllah x3
you’ll find your way




Tuesday, December 28, 2010

JaLaN-JaLaN KaT MeLaKa

25/12/2010 - Aku n family aku p Melaka coz sepupu aku kawin.. dah dekat 5 tahun aku x jmpa sepupu aku ni.. berhubung pon xpenah.. bila aku p umah dia kat Pahang  dia x pernah ada sbb dia kja kat Singapore. Kami bertolak kol 10 am, sampai kat Nilai jalan jem giler.. padahal xcdnt x teruk pon.. Kami sampai umah pengantin kol 1 pm.. pas makan n bersua muka ngan keluarga sblah pompuan kami p rehat jap kat umah sapa xtau.. aku dah siap salin baju sbb nak p jalan2 lak..


KaMi MaKaN BaHuLu & MiNuM AiR KoSoNg JeR! (awal2 lgi dah mlantak nasi. he2)

Kol 4 pm kami p A'Famosa Water Theme Park, kami jalan2 ja kat situ.. pas pusing2 kat kawasan 2 kami p tempat yang ada Menara Taming Sari lak.. jauh gak tempat 2 dari A'Famosa.. Kami singgah jap kat pantai apa ntah.. anak buah aku nak mandi, 
tapi xleh mandi lak kat pantai 2.. kami tgk org main wau (layang2) n naik kuda jela.. K.Long aku beli goreng pisang, tapi g.pisang 2 rasa pedas.. x prnah aku makan g.pisang pedas..len la cicah dgn sambal.. mgkin m.cik g.pisang 2 nak boh garam ckit tapi terboh serbuk cili.. mgkin jgak m.cik 2 rabun warna.. xpela m.cikk.. kami xkisahh.. pas dok dlm keta kami nampak org kulit hitam (negro) ntah btol ke x aku eja.. sakit hati yang amat sgt bla tgk depa ni!! bodo!! depa bleh plak dok minum arak ramai2..dh la mabuk.. botol arak 2 buang merata! dah la kat pantai 2 org Islam ramai. Mmg xguna depa ni.. mai tempat org tapi jadi setan. xreti nak hormat negara org! wek!! 




PeaCe!!


KeSiaN xDaPaT MaNdiii

KaMi KeCeWa X DaPaT MaNdi!! KaMi Nak MoGoK!!
Ok..emosi aku dah stabil balik.. Pas 2 kami p kat Menara Taming Sari, kami usha2 dulu barang2 yg ada jual kat c 2.. aku xbeli apa pon time 2..  kat Menara Taming Sari org punya la ramai..niat kat hati mmg nak naik tapi kami xsanggup nak beratur panjang2.. kami lepak2 ja dpan menara 2.. tgk org naik...tgk org turun.. jam kat hp dah kol 10pm.. kami wat keputusan nak bmalam kt Melaka ja..dah xlarat nak balik KL.. dari pagi tadi xsempat nak rehat.. rehat pon jap2 ja.. kalau dapat baring lagi la bez. Kami pon pusing2 cari hotel.. bila dah jumpa, hotel penuh la plak.. depa cakap hotel byk dah penuhhhh...waaaa... kepala aku dah bdenyut2... masing2 muka keletihan.. Kami singgah makan kat gerai tepi pantai (aku lupa nama pantai 2) pas oder abg aku pon tanya la kak yg ambik oder 2 ada x hotel @ umah2 tumpangan kat c 2..  akak 2 cakap umah kawan dia ada.. umah teres..umah 2 kawan dia x dok lagi tapi perabot semua ada.. pas dia gtau kat kawan dia.. kawan dia mai kat kami... Alhamdulillah.. dia bagi tumpang kat umh dia.. bab harga dia x kisah kami nak bagi bapa pon.. tp kami suruh dia yg cnfrmkan hrga.. pas 2 dia cakap 'saya bukan nak ambik kesempatan time ni.. (dalam hati aku : dup dap dup dap.. jgn la 300..jgn la 200.. 150 xpa) emmmm.. dia diam jap.. pas 2 dia cakap 80 dah la.. HAHHHH!!!!! 80????? bolehhhh sangatttt!!!! senyum lebaq la kamiii... dapat umah teres siap dgn perabot, tv, tilam, kerusi malas, kerusi kayu, meja makan dll.. dengan harga 80!!! berbaloi-baloi wei!! syukur sgt2!! p.cik 2 siap suruh anak2 dia kmas umh 2 ckit... mmg p.cik ni baiikk gilerrr!!! tabik springg p.cikk!!! jasamu ibarat setitik peluh petani! pas bayaq duit kat p.cik 2 kami pon rehat puas2.. 


26/12/2010 -  Kami kua umah kol 11 am.. p lunch terus..pas 2 kami p balik kat MTS 2.. prking penuh plak.. pas 2 kami pusing kat tmpat bsejarah apa xtau.. ingatkan nak benti tapi prking penuh gak.. kami pusing balik kat MTS 2.. tmpat prking 2 depa tutup lagii.. tapi keta dok kua ja.. mesti la prking byk kosong.. pas 2 dgn slumberrrnya M.M kua keta p angkat kon kat jalan nak masuk prking 2 letak tepi... abg aku pon masuk la tmpt prking 2.. pas 2 kami follow dia.. elok nak letak balik kon 2 org len dh masuk.. bia jela.. janji dapat prking.. nasib bek org yg jaga prking 2 xmarah... pas 2 kami p naik MTS 2.. hrga tket dewasa RM10, kanak2 RM5.. kami kena RM65.. dewasa 5 org.. 
AKu DuDuK DgN SoPaN  K
kanak2 3 org.. bratuq pnya la pjg, lenguh kaki aku dok bdiri ja.. lagi panas hati bila org blkang kami dlm 5 org tba2 ada kat depan.. wooo! main kotoq la hampa ni!! org len leh bratuq hampa suka2 hati ja potong! mula2 2 laki dia dok borak dgn spa ntah kat dpan 2.. pas 2 anak2 n bini dia plak p dok dpan.. xpa.. bguih sgt la wat nanya kat org... suka hati hampa la! puas kami bratuq akhirnya dapat naik MTS.. mmg cantik pmandangan dari atas 2.. tapi gayat gak la aku... aku rasa jap ja dok kt atas 2..pas 2 dah turun.. xpuas aku nak tgk pmandangan Melaka ni.. xpa.. nnti aku mai lagi... pas turun kami p shping..aku beli baju shlai ja.. pas 2 tulis nama kat blakang baju 2.. baju RM5.. tulis 1 nama RM5.. aku tarok 2 nama RM10 la..total RM15.. sgt murah! aku suka! habis shping kami pon balikk.. highway plus jem giler! alamak! time aku drve ja jem.. bosan tol. Kami exit tol Senawang.. Pas 2 kami ikut highway LEKAS.. Alhamdulillah.. xjem.. sampai kat Ampang kami p makan sambil tgk bola Malaysia vs Indonesia.. yahuuuuuuu Malaysia menang!!!! Tahniah pemain Malaysia!  Ok, perut dah kenyang.. mata dah ngantuk.. balik  umah wat apa yang patut, pas 2 cari katil & TIDO!! OK...dah penat menaip.. bye2!

----- aku rasa ni cerita aku yg paling panjang----- 
---Kalau rajin baca, x rajin xyah baca---
    ^_^


BeRaTuR SeBeLuM NaiK MeNaRa TaMiNg SaRi

K.LoNg, DiNa & ALoNg
BiBiR aKu NaMpaK x SiHaT!
DaLaM TaMiNg SaRi

MuKa CuaK

BeCaMu BuKaN BeCaKu

...........................abisss


Wednesday, December 22, 2010

HaRi KeKaSiH (VaLenTiNe DaY)



Tanggal 14 Februari hari yang ditunggu-tunggu oleh segelintir orang.. terutama skali golongan muda. Majoriti golongan muda seluruh dunia akan menyambut hari valentine ni. Kebiasaannya pasangan kekasih akan meraikannya dengan menukar hadiah, menghabiskan masa bersama, melakukan seks dan pelbagai lagi. Pada masa kini hari valentine menjadi hari yang wajar diingati.. seperti yang dapat kita lihat apabila hari valentine semakin hampir setiap tempat terutama skali pusat membeli belah akan mengadakan pelbagai jualan seperti bunga & hadiah. Kadang-kadang aku tertanya-tanya bez ke sambut valentine.. sepanjang idup aku, aku x prnah lagi sambut valentine ni.. 2 bukan bmakna aku x prnah bercinta... aku ada baca cerita pasai hari valentine. Valentine berkait rapat dengan agama lain. Ustazah Siti Nor Bahyah Mahamood pernah menyatakan dalam rancangan Semanis Kurma TV9 bahawa orang Islam tidak boleh meraikan hari Valentine. Bagi yang tengah bercinta tarikh korang mula jadi kekasih 2 la hari kekasih korang.. orang yang dah kawin dah tentu tarikh masa sah jadi suami isteri. Bagi aku tiada istilah valentine dalam hidup aku. Kalau korang nak tau crita pasai sejarah valentine ni korang cari la majalah 'cahaya' keluaran Januari-Februari 2008 -Jabatan Kemajuan Islam Malaysia- atau search je kat internet 2..lagi senang... OK... stakat ni jela coretan aku.. bye2  ^_^

Tuesday, December 21, 2010

MuKJiZaT Di SeBaLiK BisMiLLaH

Bismillah adalah sebutan/nama singkat dari lafaz "Bismillahir rohmaanir rohiim"
yang bermaksud : Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.


Kelebihan-kelebihan Bismillah

1. Yang pertama ditulis Qalam adalah Bismillah.
Maka apabila kamu menulis sesuatu maka tulislah Bismillah
pada awalnya kerana Bismillah tertulis pada pembukaan
tiap-tiap wahyu yang Allah turunkan kepada Jibril

2. "Bismillah untukMu dan umatMu, suruhlah mereka
apabila memohon sesuatu dengan Bismillah. Aku tidak
akan meninggalkannya sekejap mata pun sejak Bismillah
diturunkan kepada Adam". (Hadith  Qudsi)

3. Tatkala Bismillah diturunkan ke dunia,
maka semua awan berlari ke arah barat,
angin terdiam, air laut bergelora, mendengarkan
seluruh binatang dan terlempar semua syaitan

4. Demi Allah dan keagunganNya, tidaklah
Bismillah itu dibacakan pada orang sakit melainkan
menjadi ubat untuknya dan tidaklah Bismillah dibacakan
di atas sesuatu melainkan Allah beri berkat atasnya

5. Barang siapa yang ingin hidup bahagia
dan mati syahid, maka bacalah Bismillah setiap kali
memulakan sesuatu pekerjaan yang baik

6. Jumlah huruf dalam Bismillah ada 19 huruf dan malaikat penjaga
neraka ada 19 (QS.AL muddatsir : 30).  Ibnu Mas'ud berkata :
Siapa yang ingin Allah selamatkan dari 10 malaikat neraka maka
bacalah Bismillah 19 kali setiap hari

7. Tiap huruf Bismillah ada JUNNAH (penjaga/ khadam)
hingga tiap huruf berkata : " Siapa yang membaca Bismillah maka
kamilah kekuatannya dan kamilah kehebatannya"

8. Barang siapa yang memuliakan tulisan Bismillah nescaya Allah
akan mengangkat namanya di syurga yang sangat tinggi
dan diampunkan segala dosa kedua orang tuanya

9. Barang siapa membaca Bismillah maka akan
bertasbihlah segala gunung kepadanya

10. Barang siapa yang membaca Bismillah sebanyak 21 kali
ketika hendak tidur, maka akan terpelihara dari
gangguan syaitan, kecurian, kebakaran,
maut mendadak dan bala

11. Barang siapa yang membaca Bismillah
sebanyak 50 kali di hadapan orang yang zalim,
hinalah dan masuk ketakutan dalam hati si zalim serta
naiklah keberanian dan kehebatan kepada si pembaca.

Friday, December 17, 2010

ADaB-ADaB TiDuR

Imam Bukhari dan Muslim meriwayatkan daripada Aisyah bahawa Nabi telah bersabda :
"Jika salah seorang di antara kamu berasa mengantuk, hendaklah kamu tidur sehingga hilang rasa mengantuknya. Jika seseorang bersembahyang ketika mengantuk, kemungkinan dia membaca istighfar sedangkan sebenarnya dia sedang mencaci dirinya sendiri".

Islam mementingkan tidur dan rehat agar ibadat dan aktiviti seharian dapat dilakukan dengan baik dan seimbang. Malah tidur dapat menentukan kesihatan dan menghasilkan kecergasan dalam diri seseorang. Bukan itu sahaja, tidur bagi seorang muslim juga dikira sebagai satu ibadat sekiranya ia memenuhi adab-adab dalam Islam antaranya :


1. Berwuduk
Sebaik-baiknya gosok gigi anda sebelum masuk tidur. Malah biasakan diri untuk mengambil wuduk sebelum tidur kerana ini menjadi amalan yang sangat dirahmati. InsyaAllah tidur anda akan sentiasa dilindungi daripada gangguan syaitan dan iblis.

2. Perut tidak terlalu kenyang
Pastikan perut anda tidak terlalu kenyang ketika mengambil makan malam. Bukan sahaja tidak elok untuk kesihatan malah boleh menyebabkan perut anda cepat rasa sebu. Perut yang kenyang juga boleh menyebabkan anda cepat berasa mengantuk mahupun menghadapi masalah sukar untuk bangun tidur.

3. Mengingati kesilapan
Sebaik sahaja anda meletakkan kepala ke bantal, cuba anda ingat semula perkara yang telah anda lakukan sepanjang harian. Sekiranya anda melakukan perkara-perkara yang baik, tingkatkan keazaman untuk terus mengekalkan perbuatan yang baik itu. Tetapi sekiranya anda banyak melakukan kesilapan dan perbuatan mungkar, berazamlah untuk berubah dan beristighfar memohon keampunan daripada Allah S.W.T

4. Membaca doa dan surah tertentu
Ketika ingin melelapkan mata, amalkan membaca doa atau surah-surah tertentu terlebih dahulu. Pastikan kedudukan tidur anda mengiring ke kanan dan seeloknya menghadap ke kiblat. Rasulullah SAW sering mengamal membaca surah Al-Ikhlas, Al-Falaq dan Al-Nas dan kemudiannya dihembuskan bacaan itu di kedua-dua belah tangannya lalu digosok ke seluruh badannya di mana tangannya dapat sampai. Bacaan dan perbuatan baginda ini diulang sebanyak tiga kali berturut-turut.

5. Berazam untuk bangun awal
Anda juga digalakkan untuk membaca surah Al-Kausar sebanyak tiga kali sambil berniat di dalam hati mahu bangun awal. Berazamlah untuk bangun awal bagi membersihkan diri dan menunaikan solat Subuh.

6. Bangun pagi
Setelah terjaga dari tidur pada waktu paginya, ucapkanlah rasa syukur kerana Allah S.W.T telah memanjangkan usia lalu berdoa :  "Segala puji bagi Allah yang telah menghidupkan kami sesudah mematikan kami. KepadaNya kami akan dibangkitkan". Kemudian lakukan sedikit regangan untuk melonggarkan otot-otot badan.


TiDo YaNg NyeNyaK



JaNgaN TiDo MaCaM Ni
Ok.. Bye2  ^_^




Thursday, December 9, 2010

EppY BzDaY NuR IzZaTi!!! -09.12.2010-

Alhamdulillah... hari ni umur aku cukup 21 tahun... maknanya dah 21 tahun aku hidup kat dunia ni... Apa yang aku dah lakukan selama 21 tahun ni? Aku dah habiskan masa kecil aku... masa persekolahan aku dan sekarang aku sedang penempuhi alam pekerjaan...masa akan datang? mungkin aku akan menempuh alam persekolahan lagi....(sambung blajar), alam perkahwinan dan alam kedutan di wajah..hehe .... Aku juga mungkin akan menjadi seorang usahawan berjaya.. yup!...cita-cita itu pasti aku kecapi 1 hari nanti..InsyaAllah... T. Kasih mak, lahir  & mendidik anakmu ini! T.kasih ayah mendidik & membesarkan anakmu yang nakal ni! hehe...  * Semoga aku dipanjangkan umur.. dimurahkan rezeki... dilindungi Allah S.W.T.. dirahmati Allah S.W.T.. tercapai segala cita2.. dikurniakan suami yang soleh & cepat kawin! ^_^ aminnnn...

                    Kawan2 FB      :  T.Kasih coz wish bzday aku! Sayang korang!  ^_^
                Cik Kiah  Comel   :  T.kasih bagi kad yg cntik 2 n ferrero rocher! 
                                              Sayang kamoo!  ^_^
                Sayang M.M         :  T.kasih bagi kad yg comel 2 & .... Luv U!!!  ^_^

^_^
Cik KiaH KaSi! ^_^
Cik KiaH SgT KreAtiF!

BzDaY GiRL
 * ok! bye2!! ^_^

Monday, December 6, 2010

WoNG SoLo MeMaNg BezZ..


01 Disember 2010 lepas balik kja aku melangkah kaki ke Wong Solo, Taman Dagang Ampang..dah dekat sebulan aku kempunan nak makan ayam penyet.. Akhirnya tertunai jugak hajat aku..yiiihaaa!! SaMPai ja kat situ aku terus meluru masuk cari tempat duduk.... yes!! ada tempat menarik! makan bersila la aku kali ni! ^_^  Ok! masa untuk order.. 
 
                           Aku    :          "kak, saya nak set ayam penyet 2, air sirap 1, 
                                                emm..kak, daging yang warna hitam 2 nama sapi ek? 
                                                xde dalam menu pon..
         Akak Wong Solo  :           Ya dik.. nama sapi.. ni menu baru.. 
                                                (sambil tunjuk wajah sapi yang baru) 
                                                tapi sama macam dulu jugak.
                       Aku       :           Ok kak, sapi 1 ye... 
         Akak Wong Solo  :           (ulang balik order)   



 *lebih kurang mcm 2 la perbualan aku dgn akak 2

Tunggu dalam 15 minit makanan aku pon sampai... waduuhhhh.... terliurrr akuuu...
Apa lagiiii.... baca doa makan..... pas 2 nyummmmm nyummmm!!!! woooo!!!! sodapppp!!! Pedassss!!!! memang terbaik laaa.... (bagi aku memang terbaik la tempat ni) aku makan sambil nangis coz pedas... selepas setengah jammm.... eeerrrrkkkkk.... Alhamdulillah... kenyang... ^_^  rehat 5 minit... pas 2 g bayar... (bezznyaa kalau free)




*   Ayam Penyet 2 set  :   RM10.90 + RM10.90
     Empel Sapi             :   RM6.90
     Sirap Ais                :   RM2.00
     Jumlah                   :  RM30.70 # 




* ntah tol ke x nama empel sapi 2*

Ok... bye2 Wong Solo... saya mau pulangggg.... nanti saya datang lagi... ^_^
  



AyaM PeNyeT
^_^
EmPeL SaPi
^_^


               

Friday, December 3, 2010

AkTiViTi BPiP, MARA -03/12/2010-

Pada 30/11/2010 ofce aku telah menganjurkan Perhimpunan Bulanan bersama YBhg. Ketua Pengarah MARA. Seminggu sebelum perhimpunan 2 mmg kteorg bz... Lagi bez diaorg nk wat koir.. aku pn terlibat skali.. haha.. kteorg nyanyi lagu Negaraku, MARA & Gemuruh (Faizal Tahir punya lagu)... lagu gemuruh 2 mmg mcabar la bagi aku coz lagu 2 tinggi.. sakit tekak aku dibuatnya.. hari2 kteorg berlatih..tabik hormat wat kawan2 aku coz bagi kerjasama yg amat baik.. 100 bintang utk korang.. ^_^  smpena perhimpunan 2 bahagian aku sediakan door gift utk tetamu jemputan... sapa yg xdtg mmg rugi..hehe.. ok la... sila tatap gambar dibawah ye... ^_^

LaTiHaN KoiR..
DooR GiFt ^_^ 



ArTiS BPiP.. ^_^

RiAnG RiA BPiP, MARA
 * LuV My FreNnZzz... ^_^

Thursday, December 2, 2010

KALIMAH ALLAH S.W.T..

* Satu ciptaan yang buat aku sentiasa tersenyum... TQ buat si pencipta kalimah Allah ini.. ^_^




Tuesday, November 16, 2010

BaLik KamPuNgg!!!!!!! - 16.11.2010 -

Yahuuuuuuu.... akhirnya aku dpt blik kg! pas balik kja kmrin aku trus g cari tiket kat Jalan Duta.. Alhamdulillah rezeki aku tiket ada lgi.. 2 pon puas aku pusing2.. bas ni plak aku xpnah naik... arap2 ok la... Bas yg glmor2 tket dh abiss.. pg td aku dh siap kemas brg.. kol 3 lbih kang aku angkt kaki dri ofce.. nsib bek bos lulus pmhonan aku nk blik awal.. Bye2 KUALA LUMPUR...Ahad ni aku dtg balik ye!!! tggu kpulangan aku KEDAH!!! hahaha...poyo ja aku ni.. ^_^ td aku dpt msg dri kwn kolah aku Salwa Kadir .. sptutnya dia dh bsalin..tp bby dia xnak kua2 lgi.. Smoga dia selamat n dlndungi Allah S.W.T.. ok la... ni jela kata2 aku utk ari ni... ^_^ daaa

 * SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA!!! :-)

*****    Bas        : Matahari
           Masa      : 5.30 p.m
           Tempat  : Jalan Duta
            Harga   : RM45.00

Sekian...TQ.. ^_^

Monday, November 15, 2010

TiKeT BaS.... 15.11.2010

waaaaaa..... (nangis dulu) ari ni aku tnsion bangat coz tiba2 abg aku xjadi balik kg smpena Raya Haji ni...(mgkin dia ada sbb ttentu) waaa.. dh la aku n kak aku nk tumpang dia esokk...tupp tupp ari ni dia gtau xjdii... waaa... tghari tdi aku pon g kaunter bas Maraliner... malang nsib aku tiket utk sok smua abisss... (mau nangis) pas 2 aku g plak kaunter bas Transnasional... yes! ada tiket! tp kol 10pg... waaa...mana lehh.. sok aku kja lgi....... pusing kpla aku........ terus terbayang2 wajah mak ayah aku... sedihnyaaaaaaa... balik kja kang aku nk terbang g Jalan Duta..tgk tiket kt c 2 plak... arap2 ada la rzeki aku n kak aku... klu xdak gak sok dtg kja aku nk bwak beg  siap2.. blik kja aku g terus kt Jalan Duta @ Bukit Jalil.. tggu ja kot2 ada tket lebih @ org xdatang.. Klu xdakkkkkkkkk jgakkkkk.... balik umah TIDO sambil nangis!!!!! Sekian.

Tuesday, November 2, 2010

AkU MaSa KeCiL.. -02.11.2010-

Aku mau jadi baby balik...

TeMBaM KaNnnnn.....

MaU NaNGiS Ke Ni??

BaBy TeMBaM

MuKa aDa BiNTiK2 SeBaB DeMaM CaMPaK..

AKu & Abg Pit.. MaSa Ni Abg AKu MaCaM AnAk oRg PuTiH.. TgK RaMBuT DiA 2..

:-)

ABg Pit, AkU, PaKSu CuPa & Yie

MaU SeNyuM TaPi MaLu

MaLuLaHhhh... ^_^

TeRLeBiH SeNYuMM Daa..

Aku TeNGaH MaJoKK!

GiGi AKu?????????????????

Ok...Habis dahhhh sesi menatap gambar aku  :-) 
* Bila aku tengok balik gambar2 masa kecil.. aku rasa rindu sangat2 zaman 2... kalau la aku ada kuasa...aku nak masuk balik alam aku kecil2 dulu.... tq my sis n my bro coz sudi ambil gambar 'org' :-) dapat gak 'org' tatap muka 'org' masa kecil...sayang kamu semuaaaaa...muahhhhhhhh!!! ^_^