Monday, January 31, 2011

PeRGiNyA iNSaN TeRCiNta

Pada 26 Januari 2010 (RABU)  lebih kurang pukul 11.10 pm aku mendapat berita tok aku telah kembali ke Rahmatullah pukul 10.55 pm... 

Aku harus terima kenyataan bahawa aku telah kehilangan orang tersayang.. 

Melihat keadaan tok sebelum ni aku & family aku masing2 dah cekalkan hati untuk hadapi saat ni... Aku bertolak dari KL pukul 1.30 am dengan along, angah, k.long n anak2 buah aku... Aku cuba untuk tidak mengingati kenangan bersama tok... sebab kenangan 2 membuatkan aku menangis... 

Ya Allah.. tabahkan hatiku & keluargaku... Sepanjang perjalanan ke kampung fikiran aku ntah kemana... sampaikan aku xsedaq ada xcdnt kat highway 2.. aku hampir nak langgar kereta yang remuk teruk 2.. nasib baik aku sempat tukaq lorong kanan..kalau x... mugkin aku dah arwah... kat lorong kanan pon kaca penuh.. melambung2 gak la keta sebab aku tengah laju.. aku rasa baru xcdnt sebab xdak polis kat c 2.. orang len  pon baru benti tengok.. tapi aku xbenti pon... 

Emmmmmm... bila aku dah sampai umah orang dah penuh.. berat aku nak melangkahkan kaki aku ni masuk umah.. tapi aku gagahkan jgak... saat aku tengok tubuh tok terbujur kaku atas katil 2... hanya Allah yang tau sedihnya hati aku.... Aku xpernah rasa kehilangan insan tersayang.... walaupun dulu tok aku lagi 1 meninggal.. tapi masa 2 aku budak lagi.. xtau apa2...

Tok aku selamat dikebumikan pada 27 Januari 2011 selepas solat Zohor.. 
Semoga rohnya dicucuri rahmat &  ditempatkan d kalangan orang2 yang beriman.. Aminn.. 

Al-Fatihah



No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers