Tuesday, July 5, 2011

AnTaRa PaSaNGaN DeNgaN MaK

** Nak share email yg aku dapat ni dgn korang..emm =(



     -Bila seronok, aku cari.... pasanganku 
    -Bila sedih, aku cari..... Mak 
    
-Bila berjaya, aku ceritakan pada.... pasanganku 
    
-Bila gagal, aku ceritakan pada... . Mak 
   
 -Bila bahagia, aku peluk erat.... pasanganku 
  
  -Bila berduka, aku peluk erat.... Emakku 
   
 -Bila nak bercuti, aku bawa.... pasanganku 
    -Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah.... Mak 
    -Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku 
    
-Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu" 
    -Selalu.. aku ingat pasanganku 
    
-Selalu.. Mak ingat kat aku 
    -Bila-bila...  aku akan telefon pasanganku 
   
 -Entah bila... aku nak telefon Mak 
   
 -Selalu... aku belikan hadiah untuk pasanganku 
    -Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak 
    
   
 -Tapi kalau Mak sudah tiada.......
    - MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....
 
    

    -Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya.... 
    -berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya...
    -berapa ramai yang sanggup menggantikan lampin ibunya..... 
    -berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya....
    -berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis            ibunya..
    -berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya..... 
    -Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya...... 
    

*** Hargailah ibu anda sementara dia masih hidup..

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers