Thursday, October 18, 2012

Yee!! dapat makan lala comel!!



Dah lama gilaaaa tak makan lala ni
Tak silap aku last makan pon masa zaman 
muda mudi dulu... (sekarang ni pon muda lagi..hihi)
Lala ni saiz kecil ja.. bleh masuk celah 
gigi ja tau.. (kalau gigi jarang leh la masuk..huhu)
Susah nak jumpa lala ni..kat kedah pon susah nak jumpa
Tak sangka plak aku jumpa kat pasar mlm umah aku.. area bukit sentosa rawang
Alang2 dah jumpa memang terus beli la.. sepinggan RM3
Lala ni hubby aku wat sup.. tumbuk bwg merah,putih & halia.
Pas tu masuk serai yg dah ketuk.. Air tarok suku ja coz lala ni akan keluarkan air
Garam pon takyah letak coz lala dah masin. kalau tak masin letak la sikit
Aku suka ratah ja lala ni..
Sedap jugak kalau buat sambal petai lala
Puas hati dapat makan setelah sekiannn lama lala ni menghilangkan diri..
^___^


Sebelum masak

Selepas masak



^_____^


6 comments:

  1. mengeliurkan ... yana pon suka mkn mcm tue jerk tnpa nasi. lagi puas

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau mkn dgn nasi mcm xrasa ja lala tu coz kecil sangat =)

      Delete
  2. cik T, tak bek makan seafood byk2... tak bek tuk baby.. cewahhhh.. I pun, nelan jugak kalo mende alah tu depan mata.. hahahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah lama tak makan cik mas.. asyik makan ayam jer.. muak dah tekak ni..hehehe

      Delete
  3. waaaa...lamanya xmkan....,nina pon suka meqatah..,lau amik tu smpai sepinggan...,lau bleh tu smpai sebesen..hahaha...
    bak cikit....:)

    ReplyDelete
  4. zati mkn ari tu bpinggan-pggn.. asyik tmbah ja.. smpai sebesen?? mlaumpaunyaaa...ke ada 'bela' hahaha.. nak ke? dah abis la..hehe.. kot t.dawai msti byk kan?

    ReplyDelete